Sunday, April 04, 2010

Berubah...

Aku memang tidak sempurna. Kelemahan diriku adalah terlalu mencari kesempurnaan. Lalu kerana itu aku masih mencari di jalan yang penuh liku. Setiap yang mahu ku tulis, terasa sukar benar untuk bertapakan di atas skrin.

Aku tahu aku perlu berubah. Aku perlu menerima hidup seadanya. Aku perlu menerima keluarga ku sepertinya. Aku perlu menerima pemergian abah dengan redhanya. Aku perlu menyintai sepenuhnya. Aku perlu menyayangi setingginya. Aku perlu menceriakan diri sehebat-hebatnya.

Aku, hanya insan biasa yang tak punya apa-apa kehebatan yang mahu mencuba membina gelombangku sendiri dalam laut kehidupan yang luas.

Ya Allah
Ku pohon ampun mu
Ku hilang suluh pada jalan ini
Ku hilang rasa pada lidah ini
Ku pohon ampun mu
Ku tidak mau hilang iman di dada
Ku tak mau hilang rahmat Mu atas diriku
Ku mohon ampun mu

Tiada apa yang akan berubah pada diri ini, tanpa diri ku yang merubahnya.

2 comments:

Nora Fuad said...

hai sis,
tiada seorang pun insan yang sempurna...

bersyukur atas segala yang kita miliki..

Puteri Daluwarsa said...

Sis, saya selalu mengimpikan kesempurnaan dan saya menjadi mangsa kepada impian kesempurnaan itu sendiri. :-(