Monday, October 19, 2009

Aku suka di situ


Aku mencari cinta ku di celahan masa
Lalu aku temui dia dalam rimbunan rasa
Terkadang aku merindui dia dalam lamunanku
Terkadang aku peluknya erat dalam kotak ilham
Dan cinta itu kadang juga yang aku biarkan
Sehingga merajuk lalu terus meninggalkan ku tanpa muncul
Meninggalkan ku dalam derita percintaan yang parah

Aku merinduinya kerana tatkala bertemu pasti aku akan muncul di tanah indah itu. Sebuah tanah yang penuh kehormatan dan kecintaan. Sebuah kerajaan yang indah dan agung.

Aku berlari di bawah pohon besar yang merendang dan menjatuhkan untaian bunga Runya yang merah dan harum. Aku menikmati pemandangan padang yang hijau yang dipenuhi pohonan bunga mewangi pelbagai rona. Bunga-bunga itu terbang dan memenuhi anak sungai yang mengalir ke tasik dan ke aliran-aliran air yang dibentung ke rumah-rumah ladang.Gadis-gadis mengambil air untuk dijadikan mandian wangi. Pemuda-pemuda bekerja keras di ladang menuai hasil tanaman. Anak-anak kecil pula beradu kekuatan dengan perlawanan pedang kayu yang diukir oleh orang-orang tua.

Tanah yang penuh damai yang pernah dijanjikan Tuhan Yang Maha Esa untuk bangsa Daluwarsa. Aku suka di situ selalu.

No comments: