Wednesday, November 28, 2007

Dia Juga Menyahut Seruan Ilahi

Dia juga sudah pergi menyahut seruan Ilahi
Dia juga seperti seorang bapa yang meneduhi hati
Memberi nasihat dan pesanan seorang tua kepada muda
Semoga Allah mengampuni dosanya dan diletakkan dikalangan orang-orang yang soleh

Al-Fatihah buat Allahyarham Pak Ismail Adnan @ Pak Isbiha
dan Al-fatihah buat Allahyarham ayahanda ku jua.

Bingkisan Pak Isbiha buat ku akan ku pegang selalu,

I asked for Strength...
And Allah gave me Difficulties to make me strong.
I asked for Wisdom...
And Allah gave me Problems to solve.
I asked for Prosperity...
And Allah gave me Brain and Brawn to work.
I asked for Courage...
And Allah gave me Danger to overcome.
I asked for Love...
And Allah gave me Troubled people to help.
I asked for Favours...
And Allah gave me Opportunities.
I received nothing I wanted ...
I received everything I needed!

(purple_pot)

daripada Isbiha @ Pak Mail pada 18 Januari 2006

Coretan Allahyarham Pak Isbiha masih tertinggal di blognya http://isbiha.blogspot.com/

Semoga aku berhenti daripada menangis.
Demi Allah semoga aku berhenti memusnahkan dunia penulisanku.

5 comments:

JEFFROCKERS said...

sudah terlalu lama kiranya kamu menangis. yang hidup mesti teruskan kehidupan sebelum kehidupan kerana kita sendiri menghampiri kematian.

ariyatna. semoga tabah. kamu masih bertuah mempunyai sang putera di sisi sedang orang lain mungkin tidak sebaik nasibmu.

jangan biar rumah ini sepi dengan iringan lagu itu sahaja. kembalilah. kembalilah menulis.

JEFFROCKERS said...

(missing text)

sebelum kehidupan abadi

DHIA said...

Al-Fatihah..

k.i. said...

Assalammualaikum wbt

Sambil browsing internet,saya terjumpa dengan blog ini dan entry yang di tulis. Terima kasih saya yang tak terhingga atas entry yang dibuat dan iringan alfatihah yang dikirimkan. Saya menghargai setiap satu daripadanya.

Kalau ada kelapangan silalah ke link url ini.Ada saya coretkan sedikit luahan hati tentang ayahanda saya yang amat saya cinta ini.

http://inastrani007.fotopages.com/?entry=1355735&back=http://inastrani007.fotopages.com/?page=0#CommentsTop

wan a. rafar said...

Suatu blog yang mengasyikkan - musik latar dan puisi. Teruskan.