Saturday, September 10, 2005

My fantasy dream become successful reality

Aku berada di sebuah persimpangan
antara sebuah dunia yang tercipta kerana impian
dan dunia realiti sebuah kehidupan

aku terkadang terperangkap antara dua dunia ini
berada di sebuah jambatan di atas jurang yang dalam
kusut fikiran ku kerana aku tetap berdiri di atas jambatan itu
aku tidak melangkah ke mana-mana
aku tidak dapat menyentuh dunia fantasiku
dan aku tidak dapat pulang ke dunia realiti ku
aku masih di atas jambatan itu
aku tidak menangis
aku tidak marah
aku tidak takut

aku mencari satu perasaan
yang tersimpul jauh dalam sudut hati ku
aku sedang mencari bibit harapan
yang kaki ku akan melangkah
kaki ku akan memijak pada alam tempat ku bernafas
dan tangan dan mata hati ku akan menawan dunia fantasi ku

aku akan menawan dunia fantasi ku menjadi sebuah realiti kejayaan


Kerajaan Daluwarsa akan bertakhta, sebuah perjalanan agung akan berlangsung, sebuah cinta yang penuh kebencian, persaksian dendam yang berzaman dan sebuah hati yang luhur dan suci adalah kunci segala kedamaian.

Seorang puteri raja yang digelarkan Puteri Daluwarsa oleh raja. Gelaran yang tidak dimahukan olehnya kerana kurniaan itu hanya menjauhkan kasih sayang ayahanda daripadanya. Kerana gelaran itu akan memberi kuasa kepada bakal suaminya sebagai pengganti raja. Semangat dan keinginannya untuk berkhidmat untuk ayahanda sangat membara walaupun dia seorang gadis dan kemegahan ayahanda terhadap adindanya Putera Aomiya dan Putera Aoriyan amat meluluhkan hatinya. Sang puteri mengerti ayahnya telah merencana buat putera-puteranya, sang puteri perlu patuh menunggu sehingga usia adindanya dewasa dan gelaran putera mahkota tidak jatuh kepada bakal suaminya. Sang puteri tidak tertawan dengan kurniaan itu, dia tidak mahu menjadi permaisuri jika ayahanda dilanda kesedihan, sang puteri rela berkelana mencari rahsia kitab hikayat Daluwarsa yang agung yang lenyap bersama Kerajaan Adreuarsa. Sang puteri menemui sebuah cinta yang mendambakan dan cinta itu dimakamkan oleh persaksian dendam kisah silam. Hanya hati yang luhur dan suci dapat menciptakan kedamaian dalam peperangan dua jiwa dan menamatkan persengketaan tiga keturunan satu bangsa Daluwarsa.

Semoga aku berjaya.


10 September 2005 -

No comments: