Thursday, September 08, 2005

Doa

Resah rasa menenggelamkan diri dalam hanyut perasaan
Dugaan buat insan kerdil ini
Ya Allah, semua yang kau beri dan yang kau ambil adalah dugaan dari Mu
Aku katakan aku tabah
Aku katakan aku reda
Aku katakan aku pasrah berserah
Ya Allah adakah memadai dengan hanya mengakui
Namun aku masih disulami perasaan hanyut dan tenggelam kelemasan ini
Ya Allah hanya daripada Mu aku meminta
kerana semuanya adalah milik Mu
Hanya kepada Mu aku memohon
supaya diri ini dilimpahi limpahan kasih sayang,
Rahman dan Rahim Mu
Ya Allah, Tuhan penentu segala sesuatu
Pemberi rezeki yang tiada tolok bandingnya
yang tiada disangka-sangka oleh hambaNya
Yang Maha Pemurah bagi hamba-hambanya yang bertawakal.

Ya Allah yang Maha Mendengar, aku hamba Mu berdoa,
Ya Allah Yang Maha Mengasihi, aku hamba Mu meraih kasih Mu,
Ya Allah Yang Maha Mengasihani, aku hamba Mu yang lemah,
Ya Allah Yang Maha Kaya, aku hamba Mu yang meminta,
Ya Allah Yang Maha Pemurah, aku hamba Mu yang meminta,
Ya Allah Yang Maha Pemberi Rezeki, aku hamba Mu yang meminta,
Ya Allah Yang Maha Berkuasa, aku hamba Mu yang berserah.



Bingkisan doa dikarang Julai 2005

1 comment:

Maverick SM said...

Great Poem. God Bless you.